Velké změny u Kanonýrů se kromě sportovní části promítly také do oblasti klubové prezentace. Po čtyřech letech Kanonýři významně upravují svou tvář. Zatímco v sezoně 2015/16 změnili název, tentokrát se změny dotkly loga a vizuální identity.

„Změna vizuální identity klubu (rebranding) je vždy citlivá věc. Jsme si vědomi toho, že členové i fanoušci Kanonýrů si k předešlému logu mohli vytvořit vztah. Naším cílem nebylo udělat změnu jen pro změnu samotnou, jak se to často děje, ale přiblížit naši tvář více tomu, kdo jsme,“ říká předseda oddílu Zdeněk Jirák. Ten samozřejmě pro tuto oblast oslovil odborníky, kteří vycházeli ze čtyř základních bodů.

1. Bez Kanonu ani ránu
„Ponechat symbol kanonu byla klíčová podmínka. Jsme Kanonýři a k těm kanon patří. Je to pro nás důležitý symbol, který nás odlišuje a zároveň nám ukazuje, jakým stylem hry se chceme prezentovat. Bez kanonu ani ránu,“ vysvětluje Jirák.

2. Logo výrazně zjednodušit
V současné době jsme zahlceni přemírou komunikace a grafického smogu, proto je trendem sdělení zjednodušovat. Detaily nevyniknou, naopak působí kontraproduktivně. „S rozvojem online komunikace jednoznačně vítězí jednoduchý a jasně viditelný výraz. Rozhodli jsme se proto opustit vícebarevné prostorové ztvárnění loga a namísto toho pracovat s jeho zjednodušenou a čistou 2D verzí, která bude vypadat dobře v hale, na dresu i na sociálních sítích,“ říká Jirák.

3. Oživit celkovou barevnost
Prezentace klubu doposud stála na třech barvách – dvou odstínech modré a bílé. Teď přichází oživení, protože Kanonýři jsou mladý tým a i samotný klub přemýšlí – což dokázaly letní změny – mladě. „Bylo zapotřebí tuto dravost dostat i do naší identity. Modrá zůstává v tmavším odstínu, ale nově přichází na scénu odstín červené barvy. Kombinace klidné modré a energické červené plně odpovídá tomu, čím jsme,“ prozrazuje Jirák.

4. Zatáhnout do hry město
I když oficiální název klubu zní Kanonýři Kladno, tak z logotypu město vypadlo. Teď se do znaku vrací. Kanonýři jsou totiž na své město hrdí a je pro ně čest za něj bojovat. Zároveň jsou přesvědčeni, že Kladno je v mnoha ohledech naprosto jedinečné a tento fakt chtějí dlouhodobě připomínat. „Jsem rád, že jsme se před čtyřmi lety rozhodli zahodit z názvu zkratku FBC a přijmout kanonýrskou identitu. Po čtyřech letech ale uzrál čas na trochu modernější vizáž. Těší mne, že se nám povedlo dostat do loga zpátky naše město, které nám vytváří výborné podmínky na pro naši činnost a my mu to chceme vracet tím, jak jej budeme prezentovat i reprezentovat,“ míní Zdeněk Jirák, předseda klubu.

Rebranding realizovali Kanonýři ve spolupráci s grafikem Ondřejem Bartakovičem ze společnosti eos media, se kterým bude klub spolupracovat dlouhodobě. Změny se dotkly také populární kladenské Školní florbalové ligy, jejíž logo přebralo novou estetiku klubového loga.

Tím ale změny u Kanonýrů nekončí. Naopak! V příštím týdnu odprezentujeme hned několik dalších velkých novinek a překvapení.