pá 22. 3. 2019
Chvojka: Naším cílem je sjednotit veškerou komunikaci
Marketingový guru Kanonýrů Kladno Petr Chvojka stojí za výrazným posunem kladenského klubu v této oblasti. Jak se k této pozici dostal? Jaké jsou vize a cíle do budoucna? To vše i mnoho dalšího nám prozradil v rozhovoru, který si můžete přečíst níže.
Od letošní sezony zaštiťuješ marketing Kanonýrů. Když se vrátíš zpět, jak se rodila dohoda o spolupráci?
Když se vrátím úplně na začátek, bylo to zhruba před rokem, když jsem potkal Bukýňa (Jan Buk, pozn. red.), který se mezi řečí zmínil, že když jsem se vrátil na Kladno, jestli bych se nechtěl zapojit do fungování klubu. Tam se zrodila ta myšlenka.
Jaká je v současnosti hlavní náplň tvé práce a co považuješ za své nejdůležitější kroky?
Jako cíle sezony jsme si nastavili sjednocení veškeré komunikace, která jde ven z klubu, naučili jsme se v plné míře využívat našeho grafického manuálu. Dále jsme chtěli rozšířit identitu klubu, k tomu nám komunikačně slouží Kodex kanonýra, kterým se snažíme působit jak na členy klubu, tak i komunikací, která jde z klubu ven. Jsou to za nás ty nejdůležitější hodnoty, kterých by se každý kanonýr měl držet. V neposlední řadě jsme chtěli zatraktivnit domácí zápasy chlapského áčka. Je pro nás důležité, aby návštěva domácích utkání byl pro každého zážitek. Před sezonou jsme naplánovali projektové zápasy, kterými jsme chtěli zaujmout každého diváka. To, co je pro nás nejdůležitější, je, aby zápasy bavily členy klubu s rodinami. Oslovili jsme naše partnery, školy, partnerské kluby z okolí a ostatní prvoligové kluby a nabídli jim možnost spolupráce při vytváření obsahu jednotlivých zápasů.
Florbal bojuje o diváky. Jak složité je v prostředí tolika sportů na Kladně diváka oslovit?
Jednoduché to není, a to nemusí být jen tím, že je na Kladně tolik kvalitních sportovních klubů, ale i ostatními faktory, které jdou s dobou. Člověk má v současné době nepřeberné množství možností, jak bude trávit svůj volný čas. Florbal je ještě stále mladý sport, který nemá tu fanouškovskou základnu tak rozšířenou, jako sporty s několikanásobně delší tradicí.
Jaký je v dnešním florbalovém prostředí nejúčinnější nástroj, jak přitáhnout diváky do hlediště a budovat s ním vztah ke klubu?
Tahle odpověď má dvě roviny, jedna je sportovní a druhá je marketingová. Když to vezmu z té marketingové, tím, čím my se snažíme zaujmout potenciálního diváka, musí být výše zmiňovaný zážitek, nejlépe intenzivní, ten nám dává možnost opakovaně s divákem pracovat. První, na koho se snažíme působit, jsou členové klubu, vytváříme jim na zápasech různé soutěže, možnosti hrát zápasy o přestávkách mezi třetinami, s trenéry domlouváme sledování herních systémů, kde děti mohou pozorovat, jak se hráči v určitých situací zachovají. Samozřejmě myslíme i na fanoušky klubu, dlouhodobě pracujeme s atmosférou, která by měla během zápasu panovat.
Jaké jsou z hlediska klubového marketingu Kanonýrů cíle a vize do budoucna?
Vizí máme nespočet, vše je otázka dlouhodobé kvalitní práce. Z těch blízkých v nedaleké budoucnosti budeme spouštět projekt, který se bude týkat Kanonýrských hodnot. Dále vytváříme klubový fanshop, který již v provizorní verzi funguje na facebookových stránkách. V rámci komunikace bychom do budoucnosti chtěli více využívat lokální média, kontaktovat základní školy a školky, tím vytvořit po Kladně a okolí propojenou informační síť.