old_1061.jpg

O marketing Kanonýrů se nově starají Vítek Bednář a Radek Šťovíček

Florbal je neustále se vyvíjející sport. V současné době je ze strany diváků, fanoušků a příznivců čím dál větší tlak na aktuální informace vycházející z klubů přímo k veřejnosti. Kanonýři na tento trend reagují ustanovením marketingového tandemu ve složení Vítek Bednář a Radek Šťovíček. Jejich pohled na tuto problematiku si přečtěte v rozhovoru níže.

Jak jste se dostali k možnosti působit jako marketingoví pracovníci Kanonýrů?

Bednář: Už delší dobu jsem byl nespokojený s vizuálním stylem klubu na Facebooku a Instagramu. Spojil jsem se s vedením a nabídl jim pomoc, přičemž z toho nakonec vyplynula takhle pozice. Tu bych ale sám nebyl při škole schopný obsáhnout, proto jsme se domluvili s Radkem.

Šťovíček: Poslední dva roky jsem neustále od Vítka poslouchal, jak se mu absolutně nelíbí projev Kanonýrů na sociálních sítích, až za ním jednou přišli z vedení a nabídli mu tuto pozici. Když mi to napsal s tím, že sám do toho nepůjde, neměl jsem moc variant odpovědí, tak jsem řekl, že s ním do toho půjdu. A nakonec jsem za to rád.

Jaká je v současnosti hlavní náplň vaší práce?

Bednář: U marketingu je to všude stejné, hlavní je oslovit lidi. V našem případě jde hlavně o předání informací prostřednictvím sociálních sítí a snaha přilákat co nejvíce lidí na domácí zápasy.

Šťovíček: Propagovat klub tak, aby byl vidět. Snažíme se informovat rodiče a fanoušky o výsledcích, o aktuálním dění v klubu a podobných věcech. Samozřejmě naší náplní práce je i návštěvnost domácích zápasů a jejich propagace.

Jakým způsobem si mezi sebe dělíte kompetence a pracovní povinnosti?

Bednář: To je různé. Většinou se to odvíjí od dané chvíle a časového vytížení.

Šťovíček: Snažíme se rovnoměrně, i když občas to prostě nejde. Na většinu věcí máme podobný až takřka stejný názor a hodně na sebe navzájem dáme. K žádným konfliktům zatím moc nedocházelo a snad ani nedojde, Vítek se totiž nerad hádá (úsměv).

Je ve florbalovém prostředí náročné oslovit divácké masy?

Bednář: Bohužel je. Florbal je pořád ještě mladý sport, na který z drtivé většiny koukají jen florbalisté. Je to taková smyčka. Na florbal nechodí dost lidí, protože to není divácky populární sport a populární sport to nebude, dokud na něj nebude chodit dostatek lidí.

Šťovíček: Dle mého názoru ano. Florbal je zatím spíše v rozvoji a jako relativně mladý sport si těžko získává sledovanost v konkurenci hokeje, fotbalu, volejbalu a dalších sportů. Znám spoustu lidí, kteří baví florbal hrát, ale sledovat zápasy pro ně již takový zážitek není.

Jaký je podle vás nejúčinnější nástroj, jak přitáhnout diváky do hlediště a vůbec budovat u nich vztah ke klubu?

Bednář: Jednoznačně výkonnost družstva. Můžeme udělat zápasu obrovskou kampaň, ale když pak tým nepředvede dobrý výkon, nezaujatý divák už příště prostě nepřijde. S tím momentálně bojujeme na Kladně.

Šťovíček: Výkony, jednoznačně. Je to ohrané, ale fanouškovská základna ve florbale není velká, zato náročná. Na týmy, které budou prohrávat jeden zápas za druhým, nikdy nebude chodit tolik lidí. Nejde jen například o jednotlivé hráče mládežnických kategorií a jejich rodiče, ale zejména nezaujatý fanoušek hledí na výkon a výsledky.

Jaké jsou z hlediska klubového marketingu Kanonýrů cíle a vize do budoucna?

Bednář: Těch cílů je víc, od zvýšení divácké návštěvnosti na zápasech A-týmu, přes zviditelnění mládežnických kategorií až k propojení školní florbalové ligy s klubem. Všechno chce ale čas. Většinou je to běh na delší trať.

Šťovíček: Jak říká kolega, cílů je více a žádné z nich se nedají zvládnout ze dne na den.

Kvalitní marketing může klubu výrazně pomoci. Co jsou z vašeho pohledu ty hlavní přínosy?

Bednář: Myslím, že nezaujatý člověk si udělá názor o klubu hlavně díky marketingu, to je důležité. Když ho zaujmeme, může se přijít podívat na zápas nebo přihlásit dítě na florbal.

Šťovíček: Bavíme se opět o lidech, kteří nejsou přímou součástí klubu. Podle osobní zkušenosti vím, že spousta lidí dá na první dojem, v tom je ta důležitost, přilákat lidi buď na zápasy elitních týmů, nebo přitáhnout nové mladé naděje do svých řad, čímž bude klub dále růst.